Klimaanlæg / air conditioner butik med reservedele - brand autodele af original kvalitet billige køb online
Aircon til TOP-bilmærker
1
Model
2
Motortype
Motortype
3

Klimaanlæg / air conditioner reservedels katalog

Klimaanlæg / air conditioner dele tilgængelig for disee bilmærker

Klimaanlæg / air conditioner til VW til lav pris
Klimaanlæg til bil VW
Alle modeller
Klimaanlæg / air conditioner til FORD til lav pris
Klimaanlæg til bil FORD
Alle modeller
Klimaanlæg / air conditioner til PEUGEOT til lav pris
Alle modeller
Klimaanlæg / air conditioner til TOYOTA til lav pris
Klimaanlæg til bil TOYOTA
Alle modeller
Klimaanlæg / air conditioner til AUDI til lav pris
Automobil Klimaanlæg / air conditioner AUDI
Alle modeller
Klimaanlæg / air conditioner til BMW til lav pris
Automobil Klimaanlæg / air conditioner BMW
Alle modeller
Klimaanlæg / air conditioner til MERCEDES-BENZ til lav pris
Automobil Klimaanlæg / air conditioner MERCEDES-BENZ
Alle modeller
Klimaanlæg / air conditioner til CITROEN til lav pris
Automobil Klimaanlæg / air conditioner CITROEN
Alle modeller
Reservedels tilbud i kategori: Klimaanlæg til din bil

Klimaanlæg - Vigtig reservedels samling for køretøj

Ekspansionsventiler, aircondition kompressor og mere: et airconditions struktur og funktioner

Stort set alle har mindst én gang trykket på knappen på instrumentbrættet, for at tænde for aircondition systemet. Det er dog ikke mange, der forstår hvad dette udløser. Vi giver her en kort forklaring af, hvordan en af de mest almindelige aircondition systemer fungerer. Denne består blandt andet af en ekspansionsventil, fordamper, aircondition kompressor, kondensator og en trykafbryder.

Forsyning gennem højtryksslange via ekspansionsventil, styret af en trykafbryder

Højtryks kølemidlet forsynes gennem ekspansionsventilen og ind i lavtrykskammeret. Kølemidlet er på dette stadie i flydende form, hvor det kommer ind i fordamperen, udvider sig og ændres til dets aggregerede tilstand. Den kulde der produceres ved fordampningen, føres nu ind i kabinen gennem luftkanalerne, hvor det skaber den ønskede effekt. Selve kølemidlet er nu i gasform.

Den næste fase er leveringen til aircondition kompressoren. Denne drives af en rem og transporterer kølemiddel i gasform gennem systemet ved at suge det ind og komprimere det. Under denne proces kan temperaturen nå op på over 50°C.

Dernæst kommer gassen ind i varmeveksleren. Dette er en kondensator, der nedkøler den varme komprimerede gas, så det igen bliver til væske. Derefter positioneres det i luftstrømmen fra kørevinden, for eksempel i forområdet eller ved et udsat punkt på undervognen. Lækager i kondensatoren forårsages af sten, og dette er derfor en af de hyppigste skader.

Når kølemidlet er blevet renset af filtertørreren, fører aircondition systemet det videre til fordamperen – og så påbegyndes cyklussen påny. For at holde trykket foran ekspansionsventilen indenfor et normalt, sikkert interval, reguleres det ved hjælp af en trykafbryder. Denne trykafbryder sørger for at tænde for blæseren foran kondensatoren, hvis det bliver nødvendigt, og afbryder også AC-kompressorens magnetiske kobling.

Hvis trykkontakten, ekspansionsventilen eller andre komponenter går i stykker, kan du købe passende reservedele hos rexbo.