Bosch er en af verdens førende leverandører af autodele
Gennem de seneste årtier har Bosch etableret deres markedsposition som verdens største leverandør af autodele. Alene i Tyskland arbejder 118.000 mennesker på 80 forskellige lokationer, hvor de kommer op med innovative idéer og produkter. Segmentet med reservedele er en af virksomhedens flagskibe og den genererer år efter år en stor del af den samlede omsætning. Baseret på dette, er det klart, at virksomheden har stort fokus på at udvikle nye produkter til autosektoren. Bosch specialitet er, at virksomheden altid sigter efter at levere til den størst mulige vifte af bilmærker, og dermed tilbyde noget til alle.
Komplet udstyr fra en produktionslinje
Fra komponenter til udstødningssystemer, til komponenter til tændingssystemer, tilbyder Bosch produktportefølje næsten alt man kunne have brug for til en professionel bilreparation. Det er afgørende at alle autodele kommer fra samme fabrikant – én der går meget op i kvalitet på forarbejdningen samt på selve produkterne. Som markedslederen, kan Bosch tilbyde optimal værdi for pengene, så selv dyre dele til motoren, gearkassen samt bremse- og brændstofsystemet kan købes af almindelige slutbrugere. Særligt indenfor området med brændstofsystemer, er Bosch den største leverandør af indsprøjtningssystemer på verdensplan, en position de har holdt i mange år. Ydermere bør man se det som noget positivt, at Bosch leverer til stort set alle bilmærker, da selv bilfabrikanter af luksusbiler som Audi og Mercedes benytter dele fra denne virksomheds produktsortiment.
Innovation og udvikling er altafgørende
Konstante innovationer, yderligere udvikling og forbedring af allerede eksisterende produkter, er fast forankret i Bosch iværksætterånd. Bosch har, som ingen anden fabrikant, bidraget med banebrydende ideer gennem tiden. Bosch lancerede for eksempel det første elektroniske stabilitetsprogram (ESP), der i dag findes i stort set alle biler. Bosch producerer for øjeblikket det mest avancerede commonrail indsprøjtningssystem, der findes på markedet. Det reducerer brændstofforbruget og emissionerne, og øger samtidig bilens ydeevne. Udover nye produkter, går virksomheden også meget op i god service og kundepleje. Derfor har Bosch lanceret et franchisekoncept med udvalgte værksteder i stort set alle regioner, der repræsenterer virksomheden og deres højkvalitetsprodukter. Dette viser, at Bosch stræber efter at levere en førsteklasses driftspræstation og levetid på alle deres produkter til deres kunder.